jag tänker, alltså finns jag..

*Brevis esse laboro obscurus fio*

Flytt+ renovering

Kategori: Allmänt

 
 
 
 
Igår efter jobbet fick jag nycklarna till nya läggan i Lugnvik. 2 stora flyttlass bars ner från odensala. Fick hjälp av mina äldsta syskonbarn, så duktiga killar. Behöver ni arbetskraft hör med dom! Kan inte fatta dom e arbetslösa, trevliga fina starka jobbkåta killar i sina bästa år!

La mig helt utmattad i min efterlängtade säng, fötterna brände( hade ju skorna på mig ca 12 h i sträck)
Asterix och jag sov som två grisar, helt utslagna!
Vaknade utvilade å åkte å storhandla mat och div. Städmedel. In på skolan å hänga ut böckerna till franskan...( som ja skulle ha börjat med i måndags)
Köpte även Färg för taket å rosa snickarbyxor! ( man får inte va ful bara för man gör fuljobb)
Så med hjälp av pappsen tvätta vi taket, å rev ut den där beiga äckliga heltäckningsmattan....
Har även målat första lagret i taket, å känner mig helt färdig nu.
Klockan är bara 16, halva dagen kvar...kan bli att ja plockar upp lite lådor å packar upp kläderna...e lite kaos med de just nu:)

Min blogg har nu förvandlats till en renoveringsblogg......
Å de som ska göras först är vardagsrummet och badrummet.
Vardagsrummet
* måla tak -2
* måla väggar
* sätta upp panelvägg
* lägga golv
Sen klart!

Badrummet ska totalrenoveras så de lejs bort till kunnigt folk...
Ny brunn, lägga golv- golvvärme, väggar, nytt badkar, tvättställ och toalett....

Lite bilder....
 
 Funderar på om ja kanske ska ha kvar tapeten....så originell liksom...
 
 


Kommentarer

  • Lina säger:

    Åååh vad spännande!!
    Vart sitter tapeten du funderar på att ha kvar?
    När ska jag komma å hjälpa till? :D

    Svar: Va lite ironi Lina;) ja de e bara å kika in när som de....nu står de still ett tag, jobb (pengarna rullar in som dom ska) så vi höras om de!:)
    Märtis

    2014-03-21 | 11:56:01
    Bloggadress: http://paleolina.wordpress.com

Kommentera inlägget här: